INSTAGRAM

Wednesday, June 5, 2013

Kawan-kawan yang nakal kepada kawan yang baik.


As salam,


Ke hadapan teman-teman comel sekalian, yang tidak terasa comel sila beri senyuman yang terbaik yang anda pernah ada , bayangkan orang yang paling anda admire tengah memandang anda sekarang.

 Dah rasa comel?

Baiklah boleh terus baca.


Motif?

Sajer.




Cik Ana, anda hebat kerana anda sanggup datang walaupun tengah demam campak ketika itu, terpaksa berpanas dan menahan kesakitan serta memandu keseorangan .


Nisa, eh.. bukan. Nisak , kerana kau lebih menyukai orang memanggil kau begitu, kerana lebih mesra katanya, sanggup  menumpangkan aku dengan kereta kau, maklumlah, harapkan aku yang  punyai kancil sebijak anda dan tiada GPS dalam memori,serta selalu lambat , mungkin aku ingin buktikan janji melayu itu benar. Kau tetap sabar.



Tubeng, kau juga, walaupun kau selalu extend masa kau, bagi direction tak habis, datang rumah belum mandi, tapi kau sungguh baik hati bagi aku minum air oren. dan balance satay kenduri.





Atul, anda yang selalu sibuk dan payah nak jumpa sanggup naik bas turun bas dari MuO untuk ke mari . Izzah yang memang jarang join majlis kat Johor pun macam tak percaya,  rela naik bas dari MuO ke Kota Tinggi lalu menaiki Teksi hingga ke Felda Tunggal dengan bayaran RM40 satu teksi. 

Kerana kelaparan dan kepenatan terus menyerbu makanan, ikan keli serta lauk kambing. Terharu sungguh aku ketika itu, lebih-lebih lagi melihat wajahmu Atul, kepedasan dan kepanasan, lalu buat muka begitu , macam hantu bak kata mu.


Terima kasih , aku ingin ucapkan dari hati kecil ku ini.




Mungkin ini senyuman terbaik dan tercomel kamu semua. Baiklah aku terima. Terutama tubeng mempertahankan anugerah style tudung bengkok.



 Aku juga ingin  menghadiahkan senyuman terbaik aku kepada kamu semua. Sila terima dengan hati yang terbuka.



Sekejap.

Masalahnya siapa yang bertunang sekarang ini.
Apesal kau pulak feeling lebih.


Ya, benar semua ini demi pertunangan Fatma.




Si, adik bongsu.


Aku dan mereka sanggup hadir.




untuk menyaksikan buat pertama kalinya InshaAllah bakal suami mu,  teman baru untuk mu.



Namun,



ini yang kau balas.






 Tak pelah nasib kau bagi pinjam veil mu buat menahan bau.

  
tapi tak bertahan lama, Tubeng membawa ku ke Teluk Sengat menghirup udara segar.



 menikmati rojak



 ABC , (Atul walaupun comot kau tetap gadis idaman).





 dan mi special teluk Sengat. 



Kami makan sepinggan minum semangkuk.Aumm.




Comel Nisak volunteer kopekkan udang, terserlah sifat keibuan boleh buat menantu  Kak ton.



 Nak pose lompat, tapi nak buat camna perut dengan nasi minyak, mee udang , kambing, ikan keli tak larat dah nak lompat.



Berlatar belakangkan lebuh raya senai-desaru, belum wujud ketika kita berada di SAKTI tempat yang menemukan kita semua.






Ya, kita harus berpisah, menjalani kehidupan masing-masing. Seorang demi seorang akan pergi demi mengejar cita-cita dan kehidupan rumah tangga. Hakikat yang aku sudah terima dan  sedang dilalui  sejak kita meninggalkan zaman sekolah lagi.


 
 Semoga kita semua bahagia dunia dan akhirat.




Sekian.

Salam Satu Malaysia.


Yang IKHLAS sangat,

Manusia comel dan baik.



Need this?







md : Comel tak rumah kat Felda Air Tawar 2 5, tempat surat dia tugu 1 Malaysia

md : Dialog adalah rekaan. Tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia.

md : Sila maafkan aku, aku letak gambar rare korang. Jangan tak kawan tau. Sorry eh. Salam. Ihiks.