Monday, November 5, 2012

hubungan bertambah erat dengan makan bersama

 As salam ,


Sejak dari tingkatan satu , aku duduk asrama, pastu matrik , zaman universiti hingga zaman pekerjaan, aku duduk bersama kawan-kawan, jadi macam-macam lah orang kita jumpa.

kadang-kadang duduk serumah tapi selalu buat hal masing-masing, banyak aktiviti yang boleh dilakukan untuk eratkan silaturrahim . Tapi , yang paling best dan menyeronokkan mestilah MAKAN!!!

ye lah kalau nak harap aku bersukan, gi gym ke, poco-poco ke memang  haremmm...

Kalau Johor ni, ni bila orang tanya apa makanan yang best, orang boleh cerita lah kan, nasi beriani gam fofuler kat batu pahat, mee rebus Haji Wahid, Otak-otak , Laksa Johor, Mee Bandung Muar, dan lain-lain lah (kalau ada yang aku tak tahu)


Tapi, bila aku duduk kawasan Johor Jaya - Ulu Tiram nih, kadang-kadang susah gak ar nak pergi tempat makan melayu yang best, (ye ker susah) .Tak best lah kan habis duit kat restoran yang bagi tax, McD , Old Town, Secret Recipe, baik makan kat kedai makan melayu yang walaupun interior die tak cantik, tak da aircond, selera tu lebih kepada street food kekadang.


Aku ni, malas nak drive, kalau orang bawak tu memang aku tumpang satu badan lah, gi makan..
huhu, yay, Kawan-kawan serumah bawak kite ke 2 tempat yang popular di Johor Bharu.


Jalan Larkin, sebelah Stesen Bomba Larkin.






cop ayam a.k.a Chicken cop. RM11


kalau siapa yang first time pergi, mesti teruja , sebab bila die letak kat meja, berasap-asap,pastu kuah die memang merecik-recik lagi.





cop kambing a.k.a lamb chop ,lebih kurang  RM13 ke RM13.50. tak hingat.




Aku punya Fish chip , RM11.



Aku punye lai chi kang sejuk , puas hati jugak RM3.
A.B.C die pun Famous gak, pernah masuk paper, A.B.C  special ade aiskrim RM4.












Ira punye lai chi kang panas.




 aku bagi pose sopan habis nih.





kalau si Ira ni pantang sikit dapat kamera , kalau si Ayu nih, suruh amik gambar muke memang tak tahu ar bajet ayu ke bajet PSYcho  kengkononnya.



Next

Lagi Best Steamboat and BBQ

Aku pernah dah bagi review kat sini, tapi aku rasa dulu tak best, tapi sekarang lagi best.

masa aku pergi dulu, weekend, dan dah lewat, ramai orang,

Ni aku pergi weekdays, fuhh, anda lihatlah sendiri.


seafood.








masa ni udang belum top up lagi


landfood (pun boley..)














Tengok Ayu, sibuk dengan Handphone, walaupun sebenarnya dia happy time nih, haha . Lihat Epy, walaupun tengah krisis tetap pose ko..

Pengajaran : Jangan terlalu asyik dengan handphone ke Tab , Ipad bila kita bersama kawan-kawan.

Sebab:
 Pertama, kita kurang komunikasi dengan kawan- kawan . Maka tujuan untuk eratkan silaturrahim dengan  orang depan mata kita tak kesampaian,
Kedua,  nanti kita tak dapat bagi pose comel kat kamera,







Aiskrim bagi  melegakan tekak dan mulut perut penuh.


Banyak lagi gambar sebenarnya, tapi semua kat laptop yang semuanya rosak, skrin dan keyboard kat rumah sewa.



md : update kat tempat kerja. kantoi dengan bos habis kene bebel.



No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi baca :D