INSTAGRAM

Tuesday, October 18, 2011

My Happiest Moment

As salam

Can you tell me what is meaning by happiness, and  show me your happiest moment?

 
Happiness is might be when you are a teenager,  and the happiest moment  is when you see the shopping mall.

Happiness is might be when you are a  wife, and the happiest moment is when you have a romantic dinner with your husband.

Happiness is might be when you are a mother, and the happiest moment is when your child are awarded as a best student.

and for me,

Happiness is when you have a  true friend who always be with you, no matter you are penniless, ugly or stupid. 

Friend that will lend you her shoulder, whenever you are crying and she will be positive when you are negative.








MY HAPPIEST MOMENT


is





 Location: On a running motorcycle at somewhere in Klang
Models: Munamuni and Ayuni
Props: Helmet and Smiles


We went street by street and factory by factory for a  job vacancy.

We rode a motorcycle,
We met lots of dogs, (scream)
We met lots of foreigners (weird)
We snap a picture (smile)
Helmet fell on the road, (laugh)




"Life's truest happiness is found in friendships we make along the way"




True friends can give you happiness and may help you  to get a camera for free too.

How?

Olympus , the well known company for a camera for it best quality will give you this

 

1st Prize: Olympus PEN Lite E-PL3 Kit



or




 2nd Prize:Olympus PEN mini E-PM1 Kit


and if you can't win for the gorgeous camera above, you could still have a chance to win




3rd - 5th Prize: Olympus PEN carry-all bag


So, what you are waiting for, clicks here, and shares your happiest moment!
Don't forget this logo, OK!


Thursday, October 13, 2011

Tentang Hidup

As salam,


Saya dilahirkan di Pontian, pernah duduk dekat Klang Gate, mase kecik-kecik , bila umur 4 tahun, saya berpindah balik ke Pontian dan bersekolah di sana. Ketika umur 13 tahun, saya bersekolah di Bandar Penawar, Kota Tinggi, dan kemudian Matrikulasi di Tangkak, zaman universiti pula di Arau, Perlis.

Setelah puas membalas dendam dengan duduk di rumah beberapa bulan akibat tidak dapat duduk rumah lama-lama sejak usia 13 tahun, maka saya berhijrah ke Shah Alam, selama lebih kurang 10 bulan, menjelang raya, saya berhenti dan ketika raya saya di Pontian. Setelah Raya sepuas-puasnya, saya bermusafir pula ke Kota Bharu, Kelantan



Motif?
Ada ke orang tanya, cuba ceritakan tentang diri anda.?

wat eva.


 Sebenarnya nak suruh fokus yang ayat akhir.

Why, Kelantan?

Semua orang, saudara-saudara ,kawan-kawan, mahupun penemuduga tanya, kenapa Kelantan?


Aku punya jawapan ;

Saudara-saudara:  (senyum)
kawan-kawan : ada kawan aku kat sana, buka nutrition club, nak belajar daripada dia.
Penemuduga: I want to challenge myself, to live and blend with the community there .

Dan sejujurnya aku tak ada jawapan yang pasti.

Hidup ni terlalu pendek, usia kita juga tidak panjang, kenapa kita terlalu risau dan  masa depan yang kita tak mampu tentukan, masa hadapan tetap akan datang. Kita hanya mampu merancang.






Kita terlalu takut untuk membuat keputusan, akibat cakap-cakap orang, akibat pengalaman orang lain. Kita mudah terpengaruh kepada yang negatif lebih dari yang positif.Dan, sehingga akhir hayat, kita hidup dalam keadaan yang kita tak suka, suara hati kita tak dapat didengari akibat tenggelam dengan rasa kecut.

Aku buat apa yang aku rasakan betul, rasai pengalaman hidup, buruk atau baik hasilnya itulah pengalaman, dan pengalaman walaupun pedih ketika itu, pasti akan rasa manis setelah masa berlalu.


Ia pasti ia akan diceritakan pada yang lain. bagaimana pedihnya ketika aku tak dapat 8A dalam PMR, bagaimana result SPM aku tak segempak orang lain, bagaimana, result Matrik aku membuat aku menangis tak henti-henti dan bagaimana jalan yang aku pilih pada pandangan orang lain adalah salah.






Sekarang semua itu, aku ceritakan dengan wajah ceria, aku mahu hidup yang normal  hidup yang biasa aku lihat ialah, belajar , universiti, kerjaya hebat, kahwin, anak , dan kemudian, tua.akhirnya mati.
Tapi, bila  aku melalui perjalanan hidup, banyak benda yang aku rasa aku perlu buat, aku kecewa kerana aku tak memiliki kerja gaji ribu riban, tapi sebenarnya, Allah telah memberi aku satu pengalaman hidup yang tak ternilai, aku berusaha untuk tidak dilihat penghabis beras.






Kesusahan menjadikan kita lebih kreatif. 






Pengalaman adalah guru terhebat, yang kita tak boleh masuk kelas dan belajar subjek 'Pengalaman'. Kita yang menjadi guru, dan kita jugalah anak muridnya.

munamuni, 2011

 Steve Jobs's story

Wednesday, October 12, 2011

Saya rasa saya cantik

As salam,


















siapakah mereka yang agak tak berapa nak cantik nih?

Tapi, mereka yang semua mude-mudi ni telah bertukar kepada wanita yang sungguh cantik , hingga digilai suami sendiri.







Nadia, 25, 2 orang anak. Seorang suami




Amalina Peter, 22, seorang anak.Seorang suami



Yana Saiful, 23. Seorang suami.


Mana suami mereka, ? tak nampak pun (eh, ape tengok laki orang nih..ep ..ep)

Ni nak citer bagaimana, mereka yang jerawat, teruk , lebih teruk dari aku nih ,
sudah cun melecun, Semua guna herbalife.


Aku?
Boyfriend aku lagi cantik lah...hehe.


Aku tengah dalam proses ar nih, Pastu  baru leh  kahwin :P

Dia suruh aku muke aku licin cam baby baru leh die tangkap gambar senyum.
Dame.

Saturday, October 1, 2011

Saya rasa saya hodoh

As salam,

UGLY, 2NE1

I think I'm ugly,
And nobody wants to love me
just like her , 
I wanna be pretty . 
I wanna be pretty
don't lie to my face
cuz I know 
I'm ugly




teaser for the next post!

md : mengkantoikan muka huduh sendiri. Ugly huh?!